• Nieuws item
  • Nieuws item
  • Nieuws item
  • Nieuws item
  • Nieuws item
  • Nieuws item

Sinds vele jaren verzorgen wij in tijden van gladheid voor ijsvrije wegen op diverse routes. Rijkswegen, snelwegen, parkeerplaatsen, paden of bedrijsterreinen worden door ons eerst sneeuwvrij gemaakt door middel van een sneeuwschuif of borstel. Vervolgens strooien wij een effectieve laag strooizout. Tijdens deze periode bieden wij onze service, 24 uur per dag, 7 dagen per week aan. Wij kunnen voor u een compleet terrein inventariseren, een plan van aanpak op maat schrijven voor de klant en zo een totaalpakket bieden, zodat u in weer en wind uw weg vindt.

De weerman of –vrouw voorspelt sneeuwval, opvriezende mist, hagel of ijzel. Het zorgt bij vele automobilisten in Nederland voor de nodige frustraties. Het betekent extra uitkijken voor gevaarlijke situaties op de Nederlandse wegen. Sinds vele jaren verzorgen wij de gladheidbestrijding op wegen in Zeeland en op diverse bedrijfsterreinen en terreinen in het havengebied van Vlissingen-Oost en Terneuzen.

Vanuit zoutdepots in Kapelle, 's-Heerenhoek en Westdorpe bestrijken wij de hele provincie. Met onze speciale zoutstrooiers kunnen we ook de gladheid op de Zeeuwse fietspaden bestrijden.

Op het moment dat Rijkswaterstaat aan onze gladheidcoördinator seint dat er gestrooid moet gaan worden, zet deze een belcirkel in werking om alle chauffeurs te mobiliseren. Deze chauffeurs strooien ieder hun vaste route en desgewenst schuiven zij gevallen sneeuw op het terrein weg.

Om een probleemloze samenwerking tussen coördinator en chauffeurs te creëren, wordt in de zomer gestart met alle voorbereidingen. Dit betekend het plannen van de strooiroutes en het inventariseren van problemen tijdens eerdere strooiacties. Verder wordt ons materieel, zoals de strooiers en schuivers, aan een inspectie onderworpen.

Wij bieden onze klanten tijdens deze periode 24 uur per dag onze service aan. Op deze manier kunnen wij onze klanten een optimale service aanbieden. 

Wij maken gebruik van de methoden droog en nat strooien.

Als het zout over de weg wordt verdeelt, dit is het geval bij droog strooien, ontrekt het zout het vocht aan de weg. Hierdoor ontstaat pekel, dat zorgt ervoor dat het ijs smelt en er meer pekelwater ontstaat. Doordat het verkeer de pekel verspreidt, wordt het ijs dat zich gevormd heeft kapot gereden. 

Bij nat strooien is de strooimachine voorzien van vloeistoftanks. Natzout hecht beter aan het wegoppervlak, dit komt doordat natzout minder snel verwaait, het is dus ook geschikt om preventief te strooien. De zoutkorrels klonteren samen, doordat droog zout vermengd wordt met pekelwater. Het voordeel hiervan is dat er veel nauwkeuriger gestrooid kan worden.