• Nieuws item
  • Nieuws item
  • Nieuws item
  • Nieuws item
  • Nieuws item
  • Nieuws item
  • Nieuws item

Sagro is a cluster of enterprises in the fields of dismantling, infrastructure, logistics, environment & spatial use en recycling. Sagro’s strength lies in our ability tot think along with our clients.

Lees meer...

Sagro beschikt over ruime opslagcapaciteiten. Zo behoort overdekte opslag, in één van onze loodsen aan de kade, tot de mogelijkheden. Onze loodsen zijn onder andere geschikt voor het bergen van zout of andere bulkgoederen. Deze manier van opslag is vooral geschikt voor goederen die bijvoorbeeld niet nat mogen worden.

Lees meer...

Sagro beschikt over een eigen terminal in Vlissingen-Oost. Onze kade is geschikt voor op- en overslag van bulkstoffen zoals zand, zout, houtsnippers en grind. Met onze eigen overslagkranen en vrachtauto's zorgen wij dat ook het logistieke proces van water naar land en andersom naadloos in elkaar overloopt. Op locatie bieden wij weegfaciliteiten.

Lees meer...

Door de inzet van onze eigen transporttak, Kole Transport, bieden wij ook allerlei logistieke oplossingen. Zowel over het water als op de weg. Met onze wagens zorgen wij dat uw logistieke proces van schip naar eindbestemming naadloos in elkaar overloopt. 

Lees meer...

Naast onze op- en overslagactiviteiten zijn wij ook inzetbaar voor het slopen van schepen, scheepswrakken, oude platformen en offshore installaties. Wij ontmantelen de offshore constructies op vakkundige en milieuvriendelijke wijze, waarna de vrijgekomen afvalstromen en materialen worden verwerkt of verhandeld.

Lees meer...

In december 2002 is in de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) een internationale standaard ontwikkeld voor een betere beveiliging van zeeschepen en havenfaciliteiten: de zogeheten "ISPS Code". ISPS staat voor "International Ship and Port Security Code" (Internationale scheeps- en havenveiligheidsregelgeving). De Europese Unie heeft de eisen overgenomen in een speciale verordening en Nederland heeft de eisen opgesteld in de nieuwe Havenbeveiligingswet. Vanaf 1 juli 2004 gelden deze strenge maritieme veiligheidseisen voor zeeschepen en haventerminals.

Lees meer...